Přihlásit se Registrovat

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *
Reload Captcha

Váš košík je prázdný
Nákupní košík
Váš košík je prázdný
Získáváte dopravu ZDARMA!
Hodnota objednávky přesáhla 800 Kč.

...knihy, které nechávájí
promluvit Bibli

  • co se děje když se modlím
  • Dí li bůh
  • důvěřovat bibli
  • Evoluce
  • Navzdory temnote
  • Proměnující milost
  • Velkolepen dílo
  • vzdálení živému bohu
  • Znamenitá žena

Nové knihy

Opravdu může Ježíš odpouštět hříchy?

Ježíš dokázal spoustu úžasných věcí. Utišil bouřlivý vítr, uzdravil řadu nemocných a vzkřísil dokonce i některé mrtvé, takže zase žili.

Jednou však udělal něco ještě úžasnějšího. Poslechněte si to.

Ježiš byl zrovna v domě jednoho svého přítele. Přišla ho tam navštívit spousta lidí. Všichni si chtěli poslechnout, o čem bude mluvit. Přišli dokonce i všelijací učení pánové a velicí učitelé Božího zákona. Dům byl tak nacpaný lidmi, že už by se tam nevešla ani noha.

Všichni poslouchali, co Ježíš říká. Ale najednou – co to? Jako by se shora ozýval nějaký šramot. Podívali se tedy nahoru, co se děje, a uviděli, jak se na ně dírou ve stropě dívají nějací čtyři lidé.

„Pozor!“ zavolali.

Měli rohož, ke které přivázali provazy, do každého rohu jeden. A teď tu rohož začali spouštět dolů, přímo před Ježíše. Klesala níž a níž. Lidé jí udělali místo. A na té rohoži ležel nějaký člověk.

„Dveřmi jsme se dovnitř nedostali,“ vysvětlil jeden z těch na střeše. „Tak jsme odstranili kus střechy, abychom našeho kamaráda dostali k Ježíši.“

Čekali, že Ježíš toho nemocného určitě uzdraví. Když na něj Ježíš pohlédl, uviděl něco, co nikdo jiný neviděl a ani vidět nemohl. Viděl, že se ten člověk trápí pro hříchy, které udělal.

Proto mu řekl: „Synu, tvé hříchy jsou odpuštěny.“

 

B 2000 let Kristovy moci A5 xstr 140622 obalka PrintScreen 4

Velká kniha o Bohu pro malé děti

Marian M. Schoolland

Kniha posloužila několika generacím dětí po celém světě poznávat velkého Boha Bible, Pána Ježíše i Ducha svatého.

Autorka laskavým jazykem maminky vypráví svým dětem základní pravdy Písma a buduje tak jejich křesťanský život.

Součástí knihy jsou tyto kapitoly:

Hledáme BohaBůh je nesmírně velikýVšechno, co Bůh dělá, je dobréHřích pokazil celý světBoží zákonBůh nás má rádO Ježíšovi O Duchu svatémJak se staneme Božími dětmiJak Boží děti žijí a rostouBůh svým dětem pomáhá, aby pro něj mohly žít O modlitběO shromáždění Božího liduO tom, co teprve přijde  

Slovo rodičům Tato kniha je myšlena jako pomoc pro rodiče, kteří chtějí své děti vést k Bohu. Vlastní rodiče jsou pro dítě těmi nejlepšími učiteli a je možné, že pro jeho duchovní život není nic tak důležité jako tiché chvíle s tatínkem či maminkou, kteří si s ním povídají o velikém Bohu, který nás stvořil a který nás má rád.

Posílám tuto knihu do světa  a modlím se, aby se stala požehnáním v každém domově, kde jí bude užíváno k Boží chvále, a aby se maličcí, takoví, jaké bral Ježíš do náručí, naučili Ho znát a milovat.

Marian M. Schoolland   

Poutníkova četba, 2013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Číst dál

Hořký konec heretika

V oné době [rok 336] vedl církev v Konstantinopoli Alexandr. Byl to Boží věci oddaný biskup, jehož kvality se jasně projevily ve sporu s Ariem. Když Arius dorazil do města, lidé se rozdělili na dvě frakce a ve městě byl zmatek. Někteří trvali na tom, že je třeba přijmout nicejské vyznání, jiní argumentovali tím, že Ariovy názory odpovídají zdravému rozumu. Alexandr se tak dostal do velmi obtížné situace, zejména když Eusebius z Nikomedie vehementně hrozil, že Alexandra zbaví jeho funkce, pokud nepřipustí Aria a jeho žáky k večeři Páně… Když již nevěděl jak dál, dal Alexandr vale lidské moudrosti a hledal útočiště v Bohu, vytrvale se postil a nepřestával se modlit. Aniž by to někomu řekl, zavřel se v kostele nazývaném „Pokoj“, šel k oltáři, padl tváří na zem u stolu Páně a v pláči se vroucně modlil. Tak strávil mnoho dní a nocí. A Bůh mu dal, co tak toužebně hledal. Jeho modlitba totiž zněla: „Jsou-li Ariova hlediska správná, ať se nedočkám dne, který císař stanovil k jejich projednání. Je-li však pravá moje víra, ať Arius, jako autor tohoto zla, pocítí zasloužený trest za svou bezbožnost…“

B 2000 let Kristovy moci A5 xstr 140622 obalka PrintScreen 4

2000 let Kritovy moci

1. díl: doba církevních otců

Nick R. Needham

Kniha vznikla z hlubokého přesvědčení autora, že dnešní křesťané mohou mít nesmírný užitek z poznání, co vše dělal Bůh v průběhu historie. Mocné činy Ježíše Krista neskončily s událostmi zaznamenanými v knize Skutků. V každém dalším století pokračuje všemohoucí Bůh ve svém díle, které dnes lidé mohou poznávat, když se podívají, jak křesťané předchozích generací čelili přicházejícím výzvám.

2000 let Kristovy moci je vícesvazkové dílo o dějinách církve. Je akademicky spolehlivé, a přitom napsané lehkým a čtivým stylem, díky němuž je přístupné každému, kdo se zajímá o historii církve.

První díl knihy 2000 let Kristovy moci zahrnuje období od 1. století do počátku středověku. Zabývá obdobím církevních otců a obsahuje příběhy mučedníků, jako byli Blandina a Polykarp, teologů, jako byli Atanáš a Augustin z Hippo, a kazatelů, jako byl Jan Zlatoústý.

Řekli o knize:

Kniha je užitečná, jelikož přístupným způsobem přibližuje hlavní dějovou linii historie církve v průběhu prvních staletí. Každá kapitola je zakončena výběrem z dobových křesťanských spisů autorů, o nichž se v kapitole hovoří. To znamená, že se nejen dozvíme, čemu určití lidé věřili, ale můžeme si přečíst i některé úryvky z jejich díla – a ty jsou často nesmírně poučné.

-- Martin K. Bussey (přednášející teologie, Africa International University, Keňa)

Poutníkova četba, 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Číst dál

Athanasius – bojovník pro Krista

Synova rovnost s Otcem   

Skrze tyto muže [ariánce] přichází nevěra či spíše nebiblický judaismus s pohanskými předsudky. Kdokoli, kdo zastává tyto názory, se již nemůže nazývat křesťanem, neboť jde o názory, které jsou v příkrém rozporu s Písmem. Tak např. Jan říká „Na počátku bylo slovo…“ (Jan 1,1), ovšem tito muži říkají: „On neexistoval předtím, než byl počat.“ A Jan také napsal: „A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu“ (1. Janova 5,20). Avšak tito muži v rozporu s tím tvrdí, že Kristus není pravý Bůh a Písmo jej nazývá „Bohem“, neboť dává tento titul i jiným stvořeným bytostem, a to na základě jeho účasti [jako stvořené bytosti] na božské podstatě. Apoštol Pavel odsuzuje pohany za to, že uctívají stvoření, když říká: „… a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli…“ (Římanům 1,25). Když tedy tito muži říkají, že Pán Ježíš je stvořená bytost a jako stvořenou bytost jej uctívají, jak se liší od pohanů? Zastávají-li ono stanovisko, což nesvědčí uvedený oddíl proti nim a nenapsal jej požehnaný Pavel k jejich odsouzení? Pán také praví: „Já a Otec jsme jedno“ (Jan 10,30), jakož i: „Kdo vidí mne, vidí Otce“ (Jan 14,9). Apoštol Pavel, kterého Kristus poslal kázat, o něm říká: „On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty…“ (Židům 1,3). Ovšem tito lidé se odvažují oddělovat Syna od Otce a tvrdí, že Synovi je cizí Otcova podstata a věčnost. Bezbožným způsobem jej představují jako bytost, která se mění, a neuvědomují si, že tím staví Krista do pozice, kdy není jedno s Otcem, nýbrž je jednou ze stvořených věcí. Kdo ale nevidí, že nelze oddělit jas od světla? Jas patří svou povahou ke světlu a existuje společně s ním, a nevzniká až po něm. 

Athanasius, Dopis egyptským biskupům, kapitola 13

.

B 2000 let Kristovy moci A5 xstr 140622 obalka PrintScreen 4

2000 let Kritovy moci

1. díl: doba církevních otců

Nick R. Needham

Kniha vznikla z hlubokého přesvědčení autora, že dnešní křesťané mohou mít nesmírný užitek z poznání, co vše dělal Bůh v průběhu historie. Mocné činy Ježíše Krista neskončily s událostmi zaznamenanými v knize Skutků. V každém dalším století pokračuje všemohoucí Bůh ve svém díle, které dnes lidé mohou poznávat, když se podívají, jak křesťané předchozích generací čelili přicházejícím výzvám.

2000 let Kristovy moci je vícesvazkové dílo o dějinách církve. Je akademicky spolehlivé, a přitom napsané lehkým a čtivým stylem, díky němuž je přístupné každému, kdo se zajímá o historii církve.

První díl knihy 2000 let Kristovy moci zahrnuje období od 1. století do počátku středověku. Zabývá obdobím církevních otců a obsahuje příběhy mučedníků, jako byli Blandina a Polykarp, teologů, jako byli Atanáš a Augustin z Hippo, a kazatelů, jako byl Jan Zlatoústý.

Řekli o knize:

Kniha je užitečná, jelikož přístupným způsobem přibližuje hlavní dějovou linii historie církve v průběhu prvních staletí. Každá kapitola je zakončena výběrem z dobových křesťanských spisů autorů, o nichž se v kapitole hovoří. To znamená, že se nejen dozvíme, čemu určití lidé věřili, ale můžeme si přečíst i některé úryvky z jejich díla – a ty jsou často nesmírně poučné.

-- Martin K. Bussey (přednášející teologie, Africa International University, Keňa)

Poutníkova četba, 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Číst dál

Kdo je opravdu svobodný?

Otroctví, které přináší svobodu

Jak šokující a současně hluboké poznání pramení z Božího slova, které učí, že pravou svobodu nalezneme jen v otroctví Kristu. Ačkoli si nevěřící lidé myslí, že jsou svobodní, jsou ve skutečnosti otroky hříchu, jsou drženi v zajetí svých žádostí a chyceni do pasti svých přestoupení. Bible rozeznává v tomto světě jen dvě kategorie lidí: ti, kdo jsou otroky hříchu, a ti, kdo jsou otroky spravedlnosti. Pavel uvádí tyto dvě skupiny do protikladu v epištole Římanům 6,16–18:

Víte přece, když se někomu zavazujete k poslušné službě, že se stáváte služebníky toho, koho posloucháte – buď otročíte hříchu, a to vede k smrti, nebo posloucháte Boha, a to vede k spravedlnosti. Díky Bohu za to, že jste sice byli služebníky hříchu, ale potom jste se ze srdce přiklonili k tomu učení, které vám bylo odevzdáno. A tak jste byli osvobozeni od hříchu a stali jste se služebníky spravedlnosti.

 

B 2000 let Kristovy moci A5 xstr 140622 obalka PrintScreen 4

Otrok

Skrytá pravda o naší identitě v Kristu

John MacArthur

    Pro každého křesťana je tím nejdůležitějším vztah s Ježíšem Kristem. On je náš Spasitel, náš učitel a náš přítel. Ale Bible nás především učí, že Ježíš je náš Pán, my mu právem náležíme – vždyť nás vykoupil svou vlastní krví – a jsme tedy jeho otroci.

   Osvojme si znovu, co Bible skutečně učí o otroctví, a váš vztah s Kristem už nikdy nebude stejný. Výraz Boží otrok ovšem z různých důvodů z Bible zcela vymizel. Během staletí byl ve většině překladů nahrazen jinou, mírnější terminologií. Tato záměna zřejmě nebyla úmyslná, ale časem napáchala nedozírné škody v chápání Božího slova.

   Toho si všímá autor knihy John MacArthur a vynáší na světlo učení, které vychází ze znovuobjeveného poznání, že jsme otroci Ježíše Krista. John MacArthur jasně a výstižně vysvětluje, že Ježíš nás osvobozuje z pout hříchu, abychom se stali jeho majetkem, a tedy královskými otroky. Ti, kdo se mají stát jeho dětmi, musí být paradoxně ochotni stát se jeho otroky.

Dr. R. C. Sproul

Na naší křesťanské pouti jsme až příliš zaměření sami na sebe – jak tato zkouška přetaví mou víru, jak zlepší můj charakter nebo jak zapadá do mozaiky událostí, které se dějí pro moje dobro. Když věřící mluví o osobním Spasiteli, myslí tím Spasitele, který je osobně zaujatý jejich zdravím, úspěchem a naplněním života. Takový názor však nemůže být dál od pravdy. Ve své nové knize předkládá John MacArthur důkladně promyšlený a vskutku neobyčejný pohled na náš vztah k Pánu Ježíši. Chcete upevnit svou víru a důvěru k Pánu? Pak je to kniha pro vás.

Joni Eareckson Tada

Poutníkova četba, 2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Číst dál

Jaký skutek Bůh žádá, abychom učinili?

Víra v Janově evangeliu

Víra je jasným středobodem Janova evangelia, jelikož Jan používá sloveso „věřit“ (pisteuō) osmadevadesátkrát. Nebudeme zde podrobně zkoumat používání daného slovesa, ale zaměříme se alespoň na několik příkladů, které nám pomohou lépe zhodnotit, jak Jan ono sloveso používá, a potvrdit jeho důležitost. Začneme s cílem evangelia:

„Ještě mnoho jiných znamení učinil Ježíš před očima učedníků, a ta nejsou zapsána v této knize. Tato však zapsána jsou, abyste věřili, že Ježíš je Kristus, Syn Boží, a abyste věříce měli život v jeho jménu“ (J 20,30–31).

Jan nás informuje, že do svého evangelia zahrnul znamení, aby jeho čtenáři uvěřili. Tato víra má konkrétní obsah a profil, jelikož Jan chce, aby čtenáři věřili, že Ježíš je Mesiáš a Boží Syn. Učenci vedou debatu, jestli zde Jan hovoří o víře prvotní nebo víře pokračující, ale tato otázka není pro náš záměr rozhodující, protože v každém případě je pro věčný život víra nutná.

 

B 2000 let Kristovy moci A5 xstr 140622 obalka PrintScreen 4

Jedině vírou

učení o ospravedlnění

Thomas Schreiner

Víme, že skrze víru jsme znovuzrozeni a máme věčný život, a proto jistě musíme dojít k závěru, že je charakter víry a její vztah ke spasení nekonečně důležitý.

To znamená, že se kniha zabývá poklady nezměrné důležitosti. Nekonečnost nelze změřit a my se zde zaobíráme nekonečnými věcmi.

Jak říká Tom Schreiner, tato kniha „řeší jednu z nejzákladnějších otázek našeho lidství: Jak může být člověk spravedlivý před Bohem?

John Piper (z předmluvy)

Učení, kterým církev stojí nebo padá.

Martin Luther

V nabídce také jako e-kniha.

Poutníkova četba, 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Číst dál

Kdo je Ježíš Kristus?

Je to Bůh v těle? Či je to jen stvořená bytost jako my?

Ariánská kontroverze byla největší teologickým rozporem v historii křesťanství. Ohniskem sporu byla ta nejzákladnější ze všech otázek: Kdo je Ježíš Kristus? Je to Bůh v těle? Či je to jen stvořená bytost jako my? Církev zdědila po Izraeli jeho vášnivou víru v jediného Boha. Musela však vyřešit, jak dát tuto víru v jediného Boha do souvislosti s vroucím zbožňováním Ježíše z Nazaretu, a to ve své víře, v modlitbách, chvalozpěvech a svátostech.

          I.          Od počátků až k nicejskému koncilu

Když ovládl první křesťanský císař Konstantin v roce 324 východní polovinu římské říše, nalezl východní církev zmítanou prudkými věroučnými spory. Začalo to v roce 318 v Alexandrii, kdy jeden starší sboru, kultivovaný a asketický presbyter jménem Arius (256–336), oblíbený kazatel z Libye, začal učit, že jen Otec sám je Bůh. A Logos či Syn, říkal Arius, je stvořená bytost, kterou Otec stvořil z ničeho před stvořením vesmíru. Byla tedy doba, kdy Syn neexistoval. Podle Aria byl tedy Syn tím prvním a největším, co Bůh stvořil, a byl Bohu blíže než všichni ostatní, přičemž ostatní stvoření má k Bohu vztah skrze Krista (tj. Bůh stvořil vše ostatní skrze Krista). Ovšem pouze Otec byl Bůh, nekonečný, věčný a nestvořený. Arius si myslel, že tímto učením brání základní pravdu, že existuje pouze jediný Bůh, a cítil, že víra v božskost Krista by znamenala, že Otec a Syn by byli dva různí bohové, což odporovalo mnoha výrokům Bible o jedinosti Boha.

B 2000 let Kristovy moci A5 xstr 140622 obalka PrintScreen 4

2000 let Kritovy moci

1. díl: doba církevních otců

Nick R. Needham

Kniha vznikla z hlubokého přesvědčení autora, že dnešní křesťané mohou mít nesmírný užitek z poznání, co vše dělal Bůh v průběhu historie. Mocné činy Ježíše Krista neskončily s událostmi zaznamenanými v knize Skutků. V každém dalším století pokračuje všemohoucí Bůh ve svém díle, které dnes lidé mohou poznávat, když se podívají, jak křesťané předchozích generací čelili přicházejícím výzvám.

2000 let Kristovy moci je vícesvazkové dílo o dějinách církve. Je akademicky spolehlivé, a přitom napsané lehkým a čtivým stylem, díky němuž je přístupné každému, kdo se zajímá o historii církve.

První díl knihy 2000 let Kristovy moci zahrnuje období od 1. století do počátku středověku. Zabývá obdobím církevních otců a obsahuje příběhy mučedníků, jako byli Blandina a Polykarp, teologů, jako byli Atanáš a Augustin z Hippo, a kazatelů, jako byl Jan Zlatoústý.

Řekli o knize:

Kniha je užitečná, jelikož přístupným způsobem přibližuje hlavní dějovou linii historie církve v průběhu prvních staletí. Každá kapitola je zakončena výběrem z dobových křesťanských spisů autorů, o nichž se v kapitole hovoří. To znamená, že se nejen dozvíme, čemu určití lidé věřili, ale můžeme si přečíst i některé úryvky z jejich díla – a ty jsou často nesmírně poučné.

-- Martin K. Bussey (přednášející teologie, Africa International University, Keňa)

Poutníkova četba, 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Číst dál

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Další informace
Analytické cookies
Google Analytics
OK
Odmítnout
Statistické cookies
GTAG
OK
Odmítnout
Marketingové cookies
Facebook
OK
Odmítnout